Skip to content

Mindfulness după disertaţie

Mindfulness dupa disertatieMi-am luat disertaţia de pe suflet acum o săptămână. Nu o să te mint, mi-a fost drag să lucrez la ea, cu atât mai mult cu cât mi-am ales un subiect care a fost pe placul inimii mele de viitoare PRistă, dar parcă abia aşteptam să se termine nebunia. Au fost zile petrecute la BCU, nopţi nedormite, pagini citite şi răscitite şi zeci de mailuri trimise în speranţa că-mi va ieşi un studiu de caz mişto.

Şi a ieşit, în final, când lucrarea s-a concretizat aşa cum mi-am dorit, iar comisia nu a avut nimic de obiectat. Cu toate astea, ultimul semestru de şcoală a fost greu şi parcă interminabil, iar drumul până la 1 Mai, cu schimbatul de două ori la metrou, din ce în ce mai epuizant. În contextul ăsta, nu pot să-ţi spun cât de fericită am fost când am închis pentru ultima oară uşa facultăţii în urma mea! Dintr-o dată, faţa mea s-a înseninat numai la gândul că de acum încolo nu va mai exista o disertaţie care să mă aştepte acasă şi care să-mi umple după-amiezile.

Din nou, te rog să nu mă înţelegi greşit, mi-a fost drag de ea, dar abia aşteptam să am un timp doar pentru mine, în care să mă întorc la beletristica necitită din bibliotecă şi la Micul meu Paris, pe care l-am pus pe hold vreo două luni aşa. Dar m-am întors acum. Am Toţi oamenii sunt muritori pe noptieră şi scriu. În sfârşit, după multe zile cu griji pe suflet, în care mi-am pierdut legătura cu prezentul, sunt mindfulness.

Folosesc termenul în engleză pentru că o traducere potrivită pentru mindfulness, care să-i cuprindă toate sensurile, nu am găsit. În fapt, meditaţia mindfulness îşi are originile în budism şi presupune abilitatea de a trăi în prezent, de a conştientiza şi înţelege ceea ce se întâmplă în jur.

A fi prezent (mindful) înseamnă a-ţi putea observa gândurile şi sentimentele, fără să te judeci. Şi, în loc să laşi viaţa să treacă pe lângă tine, meditaţia mindfulness te învaţă cum să conştientizezi fiecare experienţă prin care treci. Uşor de spus, mai greu de pus în practică, mai ales în perioadele mai agitate, în care stresul de a te încadra în deadline, de pildă, nu-ţi mai permite să te bucuri de moment şi de lucrurile care te îmbogăţesc din punct de vedere personal şi/sau profesional. De altfel, s-a demonstrat deja că practicarea meditaţiei prin mindfulness aduce îmbunătăţiri vizibile atât la nivel fizic, cât şi psihic, precum şi schimbări pozitive de stare şi comportament.

Aşa că, pentru următoarea perioadă mi-am propus să fiu mindfulness şi să conştientizez mai mult timpul ăsta pe care l-am câştigat acum, după ce mi-am finalizat studiile. Bineînţeles, cu scopul de a face lucrurile să se întâmple. Dar pentru asta, am de interiorizat şi de practicat câteva exerciţii pe care le presupune meditaţia prin mindfulness.

Cum ar fi:
#1 Să-mi las mintea să se conecteze cu trupul şi să conştientizez fiecare inspiraţie şi fiecare respiraţie.
#2 Să mă plimb fără niciun scop pe străzile oraşului.
#3 Şi să savurez fiecare masă.
#4 Să-mi rezerv în fiecare zi 10 minute în care să nu mă gândesc la nimic. Sună absurd, ştiu, dar mi-e aproape imposibil să fac asta cu o minte care-mi zburdă precum o oiţă pe dealuri.

Toate astea sunt mai degarbă nişte exemple de exerciţii care ţin de abilitatea noastră de a ne retrage din nebunia oraşului, cu rezultate vizibile în timp: vom ajunge să fim mai prezenţi, mai conştienţi de noi înşine, mai creativi şi, implicit, lucrurile vor începe să se întâmple aşa cum ne dorim.

Nu ştiu dacă am reuşit să fiu suficient de explicită, dar vi-l recomand pe tipul ăsta, care chiar ştie despre ce vorbeşte. Nu ca mine.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *